
El dilluns 16 de febrer va ser el primer dia de classe de l’assignatura PPB més coneguda per Processos Psicològics Bàsics.
He de dir que per ser el primer dia de classe, el vaig trobar intents ja que vam fer una presentació de l’assignatura i de seguida es va donar temari. Jo em pensava que la sessió seria més “light”, que es donarien les pautes generals de treball i cadascú cap a casa seva, però no va ser així i vam fer temari.
Pel que fa a la forma en què s’organitza l’assignatura, trobo que és original. La idea de realitzar un diari de camp m’ha sorprès gratament ja que no m’esperava trobar aquesta forma d’avaluació. Tanmateix aquesta metodologia requereix una feina constant ja que si no portes la feina a l’hora no atraparàs el fil. D’altra banda té aspectes positius ja que et serveix per anar reflexionant sobre els temes treballats i per tant és una forma d’estudi per a l’examen.
La idea que hi hagi un examen al final no em motiva massa, però si és de tipus reflexiu, en el qual tu puguis reflexionar sobre els temes treballats a classe pot ser interessant, però si es tracta d’un examen de memoritzar i vomitar això és per portar-ho al CAEP (Consell Assessor dels Estudis de Pedagogia)! Espero que no sigui el cas i l’examen ens serveixi per reflectir els aprenentatges adquirits.
He de dir que per ser el primer dia de classe, el vaig trobar intents ja que vam fer una presentació de l’assignatura i de seguida es va donar temari. Jo em pensava que la sessió seria més “light”, que es donarien les pautes generals de treball i cadascú cap a casa seva, però no va ser així i vam fer temari.
Pel que fa a la forma en què s’organitza l’assignatura, trobo que és original. La idea de realitzar un diari de camp m’ha sorprès gratament ja que no m’esperava trobar aquesta forma d’avaluació. Tanmateix aquesta metodologia requereix una feina constant ja que si no portes la feina a l’hora no atraparàs el fil. D’altra banda té aspectes positius ja que et serveix per anar reflexionant sobre els temes treballats i per tant és una forma d’estudi per a l’examen.
La idea que hi hagi un examen al final no em motiva massa, però si és de tipus reflexiu, en el qual tu puguis reflexionar sobre els temes treballats a classe pot ser interessant, però si es tracta d’un examen de memoritzar i vomitar això és per portar-ho al CAEP (Consell Assessor dels Estudis de Pedagogia)! Espero que no sigui el cas i l’examen ens serveixi per reflectir els aprenentatges adquirits.
Pel que fa a la fotografia que he posat correspon a una paella. He escollit aquesta imatge perquè per a mi és un reflex del que hauria de ser l'assignatura.
Una assignatura, igual que una paella es pot fer de moltes maneres (no hi ha una única recepta) i el gust que tindrà dependrà de qui l'ha cuinat, els ingredients utilitzats o com s'ha cuinat. A les assignatures també passen coses semblants; és a dir depenet del professor, els alumnes, el tipus de classe o la metodologia emperada, aquesta serà millor o pitjor, per tant convido que entre tots i totes siguem el màxim de participatius possibles per poder cuinar una cosa que ens deixi un bon gust de boca. Així doncs, bon profit a tothom!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada